Mange mellemstore bureauer og konsulenthuse forsøger at optimere deres leverancer ved at købe eller oprette delivery centres enten offshore eller nearshore. Fordelene er åbenlyse: i en verden hvor distance og tidsforskelle ikke længere betyder det store, er adgangen til billigere og kompetent arbejdskraft et vigtigt konkurrenceparameter.

Men mange har også opdaget, at det ikke er så simpelt, og at det kræver en gennemtænkt og struktureret intercompany model som sikrer de rigtige incitiamenter for fleksibel og nem samhandel, og som samtidig overholder transfer pricing regler samt understøtter virksomhedens processer. Der kommer mange ting i spil, når den rette model skal udarbejdes. Priserne skal afspejle risiko. Profitten skal distribueres korrekt. Ratecardet skal afspejle kompetenceniveau og så skal det helst være understøttende i virksomhedens go-to-market strategi.

Alt det har jeg prøvet flere gange før, så jeg har derfor tung erfaring med hvad man skal gøre, og ikke gøre. Derfor kan jeg hjælpe med at designe og udføre den helt rigtige model for små, mellemstore og større bureauer og konsulenthuse.